Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nu drar vi i gång vår serie om tv-marknadens omvandling

Publicerad: 12 april 2021, 06:49

I dag startar året tredje temavecka på Dagens Media. Fokus denna gång är tv-marknadens omvandling.


Ämnen i artikeln:

Tv-marknadens omvandling

Tv-marknaden är mitt i en omvälvande fas då publikens användarmönster förändrats i grunden samtidigt som pengarna flyttas mot det digitala.

Denna vecka har Dagens Media därför valt att djupdyka i vad det är som sker, hur det påverkar aktörerna på marknaden samt synen på framtidens tv-marknad.

Under taggen ”Tv-marknadens omvandling” hittar du Dagens Medias samlade rapportering om marknadens omvandling och intervjuer med branschens ledande beslutsfattare och experter. Du kan bland annat förvänta dig detta:

Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare
Så blir tv-operatörernas roll på framtidens streamingmarknad
Streamingmarknaden i Sverige mognar – kampen om att vara hushållens förstaval hårdnar
Här är de stora sporträttigheterna – och så ser trenderna ut på marknaden
Sammanställning över tv-tittandet hittills i år
AVOD-tittandet: Kvällspressen tar mark
Framtidens annonsering i rörlig bild – hur ska den se ut? 

Dessutom gör våra frilansskribenter Kalle Dixelius, Ninna Bengtsson och Stefan Melesko varsitt jobb om AVOD vs SVOD ur ett internationellt perspektiv, situationen för produktionsbolagen samt vilka strategier och motiv operatörerna har haft för sina affärer.

Dagens Media har i år valt att koppla greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under 2021 erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut, vecka 5, var en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang (du hittar länk till alla artiklar här). Därefter, vecka 10, fördjupade vi oss i framtidens annonsmarknad (läs alla artiklar här).

Satsningen på temaveckor är en av flera nya koncept som Dagens Media sjösätter under våren för att stärka den fördjupande journalistiken (läs mer här).

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här

Här hittar du kontaktuppgifter till Dagens Medias redaktion och annonsavdelning.

Här är Dagens Medias temaveckor under våren 2021

Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang 

Vecka 10: Framtidens annonsmarknad 

Vecka 15: Tv-marknadens omvandling

Vecka 20: Martech, adtech och mediatech

Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens

 

Ämnen i artikeln:

Tv-marknadens omvandling

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.