Rörligt
Nu drar vi i gång vår serie om tv-marknadens omvandling
Publicerad: 12 april 2021, 06:49
I dag startar året tredje temavecka på Dagens Media. Fokus denna gång är tv-marknadens omvandling.
Ämnen i artikeln:
Tema: Tv-marknadens omvandlingTv-marknaden är mitt i en omvälvande fas då publikens användarmönster förändrats i grunden samtidigt som pengarna flyttas mot det digitala.
Denna vecka har Dagens Media därför valt att djupdyka i vad det är som sker, hur det påverkar aktörerna på marknaden samt synen på framtidens tv-marknad.
Under taggen ”Tv-marknadens omvandling” hittar du Dagens Medias samlade rapportering om marknadens omvandling och intervjuer med branschens ledande beslutsfattare och experter. Du kan bland annat förvänta dig detta:
Dessutom gör våra frilansskribenter Kalle Dixelius, Ninna Bengtsson och Stefan Melesko varsitt jobb om AVOD vs SVOD ur ett internationellt perspektiv, situationen för produktionsbolagen samt vilka strategier och motiv operatörerna har haft för sina affärer.
Dagens Media har i år valt att koppla greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under 2021 erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut, vecka 5, var en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang (du hittar länk till alla artiklar här). Därefter, vecka 10, fördjupade vi oss i framtidens annonsmarknad (läs alla artiklar här).
Satsningen på temaveckor är en av flera nya koncept som Dagens Media sjösätter under våren för att stärka den fördjupande journalistiken (läs mer här).
Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.
Här hittar du kontaktuppgifter till Dagens Medias redaktion och annonsavdelning.
Här är Dagens Medias temaveckor under våren 2021
Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang
Vecka 10: Framtidens annonsmarknad
Vecka 15: Tv-marknadens omvandling
Vecka 20: Martech, adtech och mediatech
Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens