Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag12.06.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nu blir Tele2 och Com Hem ett varumärke

Publicerad: 2 februari 2021, 13:52

Tre år efter sammanslagningen ska nu Tele2 och Com Hem bli ett varumärke.

Våren 2018 slogs mobiloperatören Tele2 och bredbandsoperatören Com Hem ihop. Nu blir de ett och samma varumärke. Det skriver nyhetsbrevet Telekomnyheterna.


Ämnen i artikeln:

ComhemTele2Boxer

I januari 2018 stod det klart att Tele2 och Com Hem planerade en sammanslagning. Sedan dess har det spekulerats i huruvida de två varumärkena ska bli ett.

Nu rapporterar nyhetsbrevet Telekomnyheterna att en ihopslagning av de två varumärkena kommer att ske under 2021. Samuel Skott, kommersiell chef för Tele2, vill dock inte säga vilket av dem det blir.

LÄS OCKSÅ: Omvälvande tider på innehållsmarknaden – så rustar operatörerna för att inte tappa mark

– Vilket varumärke vi planerar att använda för det sammanslagna Tele2 och Com Hem, kommer vi att avslöja senare i år, säger han till Telekomnyheterna.

Planen är även att Boxer på sikt ska ingå i det nya, sammanslagna varumärket. Samt att  Tele2:s lågprisvarumärke Penny, som lanserades våren 2020, ska tonas ned.

LÄS OCKSÅ: Så ska Tele2:s nya tjänst Penny nå ut i streamingbruset

Dagens Media söker Tele2/Com hem för en kommentar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ComhemTele2Boxer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.