Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 2 Februari 2021, 13:52
Tre år efter sammanslagningen ska nu Tele2 och Com Hem bli ett varumärke.
Våren 2018 slogs mobiloperatören Tele2 och bredbandsoperatören Com Hem ihop. Nu blir de ett och samma varumärke. Det skriver nyhetsbrevet Telekomnyheterna.
I januari 2018 stod det klart att Tele2 och Com Hem planerade en sammanslagning. Sedan dess har det spekulerats i huruvida de två varumärkena ska bli ett.
Nu rapporterar nyhetsbrevet Telekomnyheterna att en ihopslagning av de två varumärkena kommer att ske under 2021. Samuel Skott, kommersiell chef för Tele2, vill dock inte säga vilket av dem det blir.
LÄS OCKSÅ: Omvälvande tider på innehållsmarknaden – så rustar operatörerna för att inte tappa mark
– Vilket varumärke vi planerar att använda för det sammanslagna Tele2 och Com Hem, kommer vi att avslöja senare i år, säger han till Telekomnyheterna.
Planen är även att Boxer på sikt ska ingå i det nya, sammanslagna varumärket. Samt att Tele2:s lågprisvarumärke Penny, som lanserades våren 2020, ska tonas ned.
LÄS OCKSÅ: Så ska Tele2:s nya tjänst Penny nå ut i streamingbruset
Dagens Media söker Tele2/Com hem för en kommentar.