Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

”Norden är redo för en gratis, reklamfinansierad streamingtjänst”

Publicerad: 18 maj 2022, 05:37

Pluto TV:s Nordenchef Jesper Dahl säger att marknaden är mogen för en FAST-tjänst. Pluto lanseras med en stor reklamkampanj.

Foto: Steen Aage Nielsen

Idag lanseras Pluto TV på den nordiska marknaden, vilket görs tillsammans med Nent. Och det är ett världsunikt partnerskap för streamingtjänsten. ”För oss är Nent en perfekt partner”, säger Nordenchefen Jesper Dahl, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Paramount plusViaplay GroupPluto TVToppnyheter förmiddagRedaktionens val

FAST-tjänsten Pluto TV lanseras idag i Sverige, Norge och Danmark. Från start innehåller streamingtjänsten över 70 linjära kanaler, samt allt innehåll – ondemand – från Nent Groups Viafree. Därmed läggs

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev