Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nonstop bekräftar TV7-relansering

Publicerad: 22 Februari 2011, 05:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Nonstop Television slår ihop Turners TNT med TV7 och relanserar kanalen med förstärkt budget.


Dagensmedia.se kunde tidigare i år avslöja att Nonstop var på gång med en stor relansering av TV7. Nu bekräftar bolaget uppgifterna.

Ett halvår har gått sedan Time Warner-bolaget Turner Broadcasting System köpte svenska MMG och bildade ett nytt affärsområde för Norden och Baltikum. Den 22 mars är det dags för den första nordiska kanal-satsningen sedan sammanslagningen. Då byter TV7 namn till TNT7.

– Vi har länge haft ambitionen att lansera Turner-varumärket TNT i Norden och TV7 var mest lämpad den satsningen. Det här blir en ny uppgraderad version av TV7, säger Ignas Scheynius, vd för Nonstop Television, som ingår i MMG och numera även Turner Broadcasting.

TV7 var tidigare en betal-kanal för kvinnor 25-45 år, medan nya TNT7 ska visa reklam. Kanalen ska fortsätta sända en blandning av långfilm, komedi- och dramaserier, reality och livsstilsprogram – men innehållet ska breddas för att även locka män.

I vår blir det bland annat premiär för serierna ”Men in Trees”, ”Party Down”, ”Weeds” och ”Studio 60 on the Sunset Strip” i kanalen. Tablån är densamma i hela Norden, men programmen textas på ländernas språk. I höst ska tablån stärkas ytterligare.

– Med våra nya ägare i ryggen kan vi växla upp rejält både när det gäller programinnehåll och marknadsföring av kanalen, säger Ignas Scheynius.

Logotypen och kanalgrafiken har tagits fram internt av MMG och Turner Broadcastings marknadsavdelning i London.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.