Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nio nomineringar till Kanal 5

Publicerad: 17 Maj 2011, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Kanal 5-huset har nio nomineringar i den globala tävlingen Promax BDA World Gold Promotion and Marketing Awards. Mediehuset vann tidigare i år flera priser i den europeiska versionen av tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Canal PlusKanal 9Discovery NetworksKanal 5Bond Street

Kanal 5:s ”Wipeout – Soon Testing On Humans” är nominerad i fyra kategorier: Consumer print campaign, Program promotion spot – inhouse, Comedy program spot och Entertainment program spot.

Dessutom är Kanal 9:s ”Mad World Of Mad Men” nominerad i Dramatic program spot, Dramatic program campaign, Music package/post score or instrumental theme with or without vocals, Animation och Program promotion spot – inhouse.

– Vi är såklart otroligt glada och stolta över att vi år efter år lyckas mäta oss med de största och bästa bolagen i världen. Det är en skön bekräftelse på att vi har ett fantastiskt team och en inhouseorganisation som ständigt skapar kommunikation och design i världsklass, säger Peter Söderlind, reklamchef på Kanal 5.

Bond Street Films har tre nomineringar till sammans med Canal Plus. Två av nomineringarna är i kategorin Holiday/seasonal/special event program spot med ”Screens” och ”Opticians”. I samma kategori är även Brokendoll och Viasat nominerade – för TV1000 ”Xmas”.

Bond Streets tredje nominering är i kategorin Something for nothing  – även där med Canal Plus ”Opticians”.

Nordiska Discovery Networks har två nomineringar i kategorin Non-fiction/reality programming spot. De nominerade programmen är ”Navy seals” och ”World´s toughest tools”.

Tävlingen avgörs 28-30 juni i New York.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.