Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Nicklas Norrby: ”Inte Armageddon för tv-branschen”

Publicerad: 11 september 2019, 05:48

I en stor intervju i Dagens Media berättar Discoverys nyblivne vd Nicklas Norrby om hur han ska driva det förlustdrabbade tv-huset framåt, vad för typ av ledarskap som inspirerar honom och varför han är så besatt av sin gräsmatta.

Foto: Pax Engström

Med en lång erfarenhet från konkurrenten TV4 ska Nicklas Norrby visa vägen för ett blödande Discovery. Målet är att skapa Sveriges mest älskade innehåll och tjänster, uppbyggt av ett starkt sammansvetsat Discovery-lag. ”Det är människorna som gör skillnaden”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Discovery

En månad innan midsommar fick Nicklas Norrby frågan om att gå in som vd för Discovery Networks Sweden. 20 juni kom så det officiella beskedet att Henriette Zeuchner lämnar tv-huset

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.