Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Nicklas Norrby: ”Inte Armageddon för tv-branschen”

Publicerad: 11 September 2019, 05:48

I en stor intervju i Dagens Media berättar Discoverys nyblivne vd Nicklas Norrby om hur han ska driva det förlustdrabbade tv-huset framåt, vad för typ av ledarskap som inspirerar honom och varför han är så besatt av sin gräsmatta.

Foto: Pax Engström

Med en lång erfarenhet från konkurrenten TV4 ska Nicklas Norrby visa vägen för ett blödande Discovery. Målet är att skapa Sveriges mest älskade innehåll och tjänster, uppbyggt av ett starkt sammansvetsat Discovery-lag. ”Det är människorna som gör skillnaden”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Discovery

En månad innan midsommar fick Nicklas Norrby frågan om att gå in som vd för Discovery Networks Sweden. 20 juni kom så det officiella beskedet att Henriette Zeuchner lämnar tv-huset

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.