Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Nicklas Norrby: ”Blir ett otroligt spännande 2021”

Publicerad: 30 December 2020, 13:57

”Hemmet har blivit arbetsplatsen och det är en utmaning i sig”, säger Nicklas Norrby.

Foto: Pax Engström

Nicklas Norrby, nordisk vd på Discovery, lyfter att det har varit en utmaning i att ena en nordisk organisation utan att kunna ses.


Ämnen i artikeln:

NyårsfråganDiscovery

Årets lärdom? 

– Att vi inte kan rå på en pandemi men vi kan skapa förutsättningar för att klara av en pandemi. Det har alltid varit tydligt för mig att man måste vara ett team för att vinna. Därför är det viktigt för vi som ledare ser till att skapa rätt förutsättningar för alla medarbetare – och då måste man ha människan i fokus, säger Nicklas Norrby och fortsätter:

– Jag tycker att det här året har visat ett otroligt tydligt resultat av att vi under flera år fokuserat på medarbetarna och one team – och det är därför vi tagit oss igenom nio månader med hemmajobb och lyckats leverera på ett fantastiskt sätt. Vår streamingtjänst växer, vi har sänt en hel säsong av Allsvenskan, Henrik Evertsson tilldelades Stora journalistpriset för Dplay-dokumentären Estonia, ”Alla mot alla” har vuxit till en ny svensk lägereld och vi har en ny nordisk organisation, trots de svåra förutsättningar som pandemin orsakat. 

Årets tuffaste utmaning? 

– Helt klart pandemin. Det har påverkat så många delar, inte bara affären utan också hur vi jobbar, hur vi kommunicerar och hur vi lever vårt liv. Hemmet har blivit arbetsplatsen och det är en utmaning i sig. Vi har mitt under pandemin samlat oss i en nordisk organisation utan att kunna ses överhuvudtaget och det har varit en utmaning att endast kunna diskutera, att lära känna varandra och att inspirera och coacha medarbetare via Zoom.

Med ett minst sagt tufft 2020, vad tror du kommer definiera år 2021? 

– Jag tror tyvärr att vi alla åtminstone första halvåret kommer fortsätta ha en tuff situation och att pandemin fortsätter begränsa vår vardag men vi går in i vår andra säsong med Allsvenskan, ett efterlängtat OS och byter dessutom namn på Dplay och skapar ett nytt globalt varumärke med Discovery Plus så det kommer bli ett otroligt spännande 2021.

 

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

NyårsfråganDiscovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.