Gå direkt till textinnehållet

Nexiko satsar digitalt

Nexiko satsar på digital kompetens och rekryterar Adam Hogbring och Karin Winther.

Nu satsar produktionsbolaget Nexiko på Branded Content och på ökad digital kompetens i alla led, och gör därmed två rekryteringar i Adam Hogbring och Karin Winther.

Adam Hogbring kommer senast från tjänster som chef ör online-video hos Metro, och ansluter som Affärområdeschef Branded Content.

Karin Winther hade tidigare en roll som digital chef, utvecklare och producent av digitala tv-format och branded content hos Anagram, och blir nu Digital Strateg & Innehållsansvarig Branded Content hos Nexiko.

– Det är en oerhört stark duo och vi är sjukt glada att de valt att börja hos oss. Vi hoppas och tror att det kvalitetstänk som vi har inom tv kommer att vara efterfrågat inom det starkt växande segmentet Branded Content. Dessutom vill vi stärka vår digitala kompetens vertikalt i hela verksamheten och erbjuda våra samarbetspartners nya innovativa sätt att nå ut med våra berättelser, säger Lars Beckung, vd för Nexiko, i ett pressmeddelande.

Nexiko startades 2013 av Filip Hammar, Fredrik Wikingsson, Lars Beckung och Mikael Svensson. De var senast aktuella under Kristallengalan då de vann totalt 4 Kristaller.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-10-06 11.18Uppdaterad 2016-10-06 12.45

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: