Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Netflix tecknar avtal med mätleverantörer inför nya hybridtjänsten

Publicerad: 11 oktober 2022, 06:20

Foto: Wikimedia

Mätleverantörerna Double Verify och Integral Ad Science ska analysera Netflix annonsvisningar när streamingjätten släpper en reklamfinansierad variant.

Ämnen i artikeln:

NetflixToppnyheter förmiddag

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Double Verify och Integral Ad Science kommer att mäta och analysera Netflix annonsvisningar när den tidigare aviserade hybridtjänsten släpps senare i år. Det rapporterar Adage, och hänvisar till källor med insyn.

Skälet är att Netflix vill säkerställa att annonserna visas där de ska och enligt de standarder som finns. Double Verify och Integral Ad Science mäter dock i första hand synlighet och inte resultatet av annonskampanjer.

Att Netflix ska släppa en reklamfinansierad variant stod klart i april i samband med släppet av 2022:s första kvartalsrapport. Rapporten visade hur Netflix – för första gången på ett decennium – tappar abonnenter. När Netflix släpper sin hybrid-version konkurrerar man med andra streamingbolag som Amazon, Disney Plus och NBCUniversals Peacock. Men enligt Adage ligger Netflix annonspriser högt i jämförelse med ovan nämnda bolag.

LÄS OCKSÅ: ”Här är allt vi vet om Netflix nya annonserbjudande”

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev