Rörligt
Netflix med reklam når en miljon användare
Publicerad: 21 mars 2023, 09:58
Netflix reklamabonnemang når en miljon användare. Foto: Richard Drew
Netflix når en milstolpe med reklamabonnemanget. Enligt interna siffror ska nu en miljon ha tecknat det reklamfinansierade Netflix.
Netflix når en milstolpe med budgetabonnemanget som innehåller reklam. Efter två månader på marknaden i USA har bolaget numera en miljon abonnenter med ”reklam-Netflix”. Uppgifterna kommer från ”interna siffror” som Bloomberg har tagit del av, skriver Omni.
LÄS OCKSÅ: Analys: Streamingbolagen byter affärsmodeller – klokt eller onödigt?
Finanssajten konstaterar att lanseringen av reklamabonnemanget har gått trögt i USA men att tillväxten nu har tagit fart. Än så länge har det delvis reklamfinansierade abonnemanget däremot ingen större påverkan på Netflix totala tillväxt, och Shaw skriver att liknande abonnemang hos rivalerna har betydligt fler användare, rapporterar Omni.
LÄS OCKSÅ: Streamingexperten om Warner Bros sammanslagning: ”Skapas turbulens”