Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 2 Juli 2020, 08:12
Lina Brouneus, inköpschef på Netflix, avslöjar den största utmaningen med den nordiska marknaden – som egentligen är ”ett lyxproblem” – i ett samtal med Dagens Medias reporter Hanna Frick.
Foto: Rebecka Rynefelt
Med två svenska originalfilmer under produktion ser vi ett nytt skifte i Netflix strategi. Samtidigt öppnar inköpschefen Lina Brouneus dörren för svensk reality. Läs en stor intervju med toppchefen om: ✓ Netflix innehållsstrategi ✓ Jakten på unika historier ✓ Jättens syn på konkurrensen.
Det som började som en tjänst för hyrfilm 1997 har växt till en global streaminggigant med över 182 miljoner abonnenter. I Sverige tog Netflix klivet in på marknaden redan 2012
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.