Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Netflix-chefen ökar trycket i Norden: ”Vi ska hitta de mest fantastiska historierna i Sverige”

Publicerad: 2 Juli 2020, 08:12

Lina Brouneus, inköpschef på Netflix, avslöjar den största utmaningen med den nordiska marknaden – som egentligen är ”ett lyxproblem” – i ett samtal med Dagens Medias reporter Hanna Frick.

Foto: Rebecka Rynefelt

Med två svenska originalfilmer under produktion ser vi ett nytt skifte i Netflix strategi. Samtidigt öppnar inköpschefen Lina Brouneus dörren för svensk reality. Läs en stor intervju med toppchefen om: ✓ Netflix innehållsstrategi ✓ Jakten på unika historier ✓ Jättens syn på konkurrensen.


Ämnen i artikeln:

streamingNetflix

Det som började som en tjänst för hyrfilm 1997 har växt till en global streaminggigant med över 182 miljoner abonnenter. I Sverige tog Netflix klivet in på marknaden redan 2012

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

streamingNetflix

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.