Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Nent skrotar varumärket Viasat

Publicerad: 8 april 2020, 07:09

V blir varumärket som ska omfatta Nent Groups betal-tv.

Nent Group slutar använda varumärket Viasat för sina betal-tv-kanaler. Istället ersätts det med ”V”.


Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupViasat

V blir alltså namnet på Nent Groups betal-tv-kanaler i Norden. Varumärkesförändringen sker från och med juni i år. Viasat har funnits sedan 1991.

Förändringen omfattar totalt tolv kanaler:

• Sportkanalerna: V Sport Ultra HD, V Sport Golf, V Sport Live, V Sport Football, V Sport Hockey, V Sport Motor och V Sport Premium

• Filmkanalerna: V Film Premiere, V Film Action, V Film Family, V Film Hits

• Seriekanaler: V Series

– Denna omprofilering ger en uppdaterad och modern look till våra betal-tv-kanaler. Samtidigt återspeglar V-varumärket Viasat-arvet som vi har byggt upp i Norden under de senaste 30 åren. Våra tittare förknippar oss med det bästa inom underhållning – från den bästa live-sporten till de största filmerna och serierna. Genom det uppdaterade varumärket kommer vi att stärka denna position ytterligare under de kommande åren, säger Johan Martis, head of wholesales på Nent Group, i ett pressmeddelande.

Varumärket Viasat Consumer berörs inte av betal-tv-kanalernas namnbyte.

 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupViasat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev