Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Digitalt presenteras av:

Nent planerar Primetime-sändning med TV3:s Hasse Aro

Publicerad: 10 Maj 2019, 05:48

Från Stockholm Media Weeks scen skämtade Martin Palm på Primetime och Filippa Wallenstam på Nent att de gjort upp affärer i kulisserna.

Foto: Anna Hållams

Både Nent och TV4 har sökt sig till appen Primetime för att göra reklam för sina program. Från scenen på Stockholm Media Week avslöjar Nent att man diskuterat fler samarbeten framöver.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupHasse Aro

Tv-huset Nent har vid tidigare tillfällen tagit hjälp av frågesportsappen Primetime för att med Peter Jihde som frågesportsledare puffa för ”Diabetesgalan” i TV3 och med Viasats sportkommentator Bojan Djordjic puffa för sporten. 

Från scen under Stockholm Media Week avslöjade Filippa Wallestam, vd för Nent i Sverige, och Martin Palm, vd och programledare, för frågesportsappen Primetime att man diskuterat fler samarbeten framöver. Från scenen skämtade de båda om att de gjort ”affärer i kulisserna”. Än finns det dock inget nedskrivet på papper förtydligar Nents presschef Susanne Nylén. 

– Frågan kom på tal att ytterligare samarbeten skulle kunna vara att man gör någonting med Hasse Aro och ”Krimtorsdag” men det finns ingenting beslutat om det ännu. Men vi har en fortsatt god dialog med Prime, säger hon till Dagens Media. 

LÄS MER: Annonsörerna som hittat till Primetime 

Även Primetimes vd Martin Palm säger att de båda parterna snarare diskuterade idéer som man tidigare haft. Nent är dock inte det enda tv-hus som har sökt sig till appen för att få spridning och uppmärksamhet för sina program. 

– Vi har även gjort en kampanj med ”Robinson” på TV4 samma dag som premiären av programmet. Vi hade Anders Öfvergård som gäst och en ”Robinson”-touch på allting. vi hade också tre frågor kopplade till programmet och det visades en kortare trailer av programmet som intro till en fråga.

I samband med premiären av ”Robinson” hoppade Anders Öfvergård in som programledare tillsammans med Martin Palm.

Vad ligger prisnivåerna på för att göra den typen av samarbete där programledarna ställer frågor och är med i studion?

– Om en kanal kommer med Hasse Aro som profil blir det ett värde för oss jämfört med kommersiella partners som inte kommer med ett redaktionellt material. Vi vill att alla annonsörer ska bidra till att göra sändningen mer intressant för spelaren. Annonsören är en del av upplevelsen och då är det såklart lättare för ett tv-hus eftersom det blir lite roligare och mer spännande om de bidrar med en känd programledare likt Hasse Aro eller Anders Öfvergård, vilket därmed påverkar priset positivt för annonsören, säger Martin Palm och forsätter:

– Likadant om ett skivbolag kan skicka en artist som gäst så adderar det ett värde. Det blir win-win för alla, det blir roligare för spelarna och bra för annonsörerna. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

NENT GroupHasse Aro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev