Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Nent om Q1: ”Vägen tillbaka är lång”

Publicerad: 23 april 2020, 09:36

”Den här krisen kommer ytterligare accelerera vår förflyttning till ett renodlat streamingbolag”, säger Anders Jensen till Dagens Media.

Foto: Nent

Vd Anders Jensen tror att krisen kommer accelerera övergången från linjärt till digitalt, samtidigt ser han att kommande månader kommer bli tuffa. ”Det blir först när vi kan höja priserna på sporten till det normala som vi kommer få se en vändning”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupAnders JensenCoronaviruset

Coronakrisen har fått annonsörer att dra i handbromsen när det kommer till reklaminvesteringar. Under det första kvartalet 2020 minskade reklamförsäljningen med 13,4 procent för Nent, vilket motsvarar en nedgång

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.