Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 23 april 2020, 09:36
”Den här krisen kommer ytterligare accelerera vår förflyttning till ett renodlat streamingbolag”, säger Anders Jensen till Dagens Media.
Foto: Nent
Vd Anders Jensen tror att krisen kommer accelerera övergången från linjärt till digitalt, samtidigt ser han att kommande månader kommer bli tuffa. ”Det blir först när vi kan höja priserna på sporten till det normala som vi kommer få se en vändning”, säger han till Dagens Media.
Coronakrisen har fått annonsörer att dra i handbromsen när det kommer till reklaminvesteringar. Under det första kvartalet 2020 minskade reklamförsäljningen med 13,4 procent för Nent, vilket motsvarar en nedgång
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.