Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

NENT Group säkrar rättigheterna för Premier League

NENT Group sänder Premier League i ytterligare tre år till.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Juni 2018, 05:58
Uppdaterad: 14 Juni 2018, 07:17

Ämnen i artikeln:

NENT GroupPremier League

Foto: Press

Sedan MTG officiellt delades upp i två separata bolag och det nya varumärket Nordic Entertainment Group (NENT Group) presenterades, har nyheterna om vilka sändningsrättigheter de har knutit till sig duggat tätt.

I veckan har NENT Group både meddelat att de nordiska rättigheterna till IHF World Handball Championship fram till 2025 och EHF European Handball Championship (EHF EURO) fram till 2026. Samtidigt har de förlängt rättigheterna till EHF Champions League, European Handball League och EHF Cup fram till 2023. De har även förlängt rättigheterna för att sända Formel 1 fram till 2021.

Nu står det klart att NENT Group även har förlängt sina rättigheter att visa Premier League för säsongerna 2019/2020 samt 2021/2022 i Sverige, Danmark och Finland.

Matcherna, med lokala kommentatorer, kommer att visas på NENT Groups tv-kanaler och streamingtjänster tillsammans med höjdpunkter, intervjuer, profiler och arkivmateria.

– Vår nordiska sportportfölj gör det möjligt för oss att ge sportfans helt unika underhållningsupplevelser. Vår bevakning av engelsk fotboll är oöverträffad med rättigheter som FA-cupen, EFL-cupen och EFL Championship samt UEFA Champions League, där de bästa lagen från Premier League tävlar på den allra främsta europeiska nivån. Våra proffsiga produktionsteam och expertkommentatorer kommer att leverera den allra bästa bevakningen av det här fantastiska innehållet till alla våra tittare, säger Anders Jensen, vd och koncernchef för NENT Group, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

NENT GroupPremier League

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.