Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

NBCU drar ned på tv-reklamen

Publicerad: 1 Mars 2018, 14:41
Uppdaterad: 1 Mars 2018, 14:41

NBCU ska minska på annonseringen under bästa sändningstid. Foto: skärmpdump från NBC:s youtube-kanal

NBCU minskar sin linjära annonsering under bästa sändningstid med 10 procent.


Tittare kommer se 10 procent mindre annonser när mediekoncernens originalserier rullar på bästa sändningstid.

Minskningen i annonser kommer gälla för alla NBCU:s egna program, vilket är över 50 stycken. Samtidigt kommer de börja erbjuda nya annonsformat till sina kunder istället, skriver Adweek.

– Vi vet att den direktsända, linjära tittarupplevelsen behöver förändras. Vi sänder för konsumenter som har börjat förvänta sig färre och mer relevanta annonser, säger Linda Yaccarino, ordförande för annonsförsäljning och kundrelationer på NBCU, till Adweek.

Linda Yaccarino säger att hennes team arbetat med förändringen och de nya annonsformaten i två år och att detta är det första av flera stora steg NBCU planerar under 2018.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.