Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

MTV Networks växer

Nickelodeon får ett mindre syskon – Nick Jr.

Henrik Widell


Publicerad: 21 Maj 2010, 10:56
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:50

Ämnen i artikeln:

MTVNickelodeon

Nick Jr riktar sig till målgruppen 2-6 år och har tidigare visats mellan klockan 5:00 till 7:00 på huvudkanalen Nickelodeon. Men nu får de allra minsta sina serier på en helt egen kanal.

– Det här är en naturlig utveckling. På andra marknader finns redan upp till fem olika kanaler i Nickelodeon-familjen. För oss i Sverige var det här ett naturligt första steg, säger Jenny Frisk, kanalchef för Nickelodeon.

I huvudkanalen Nickelodeon visas reklam men enligt den kommersiella policy som MTV Networks tagit fram, riktas ingen reklam till kanalens yngsta målgrupp, 2-6 år.

– Intäkterna från Nick Jr kommer främst att komma från distribution. 

Kanalen lanseras 1 september och distributörerna Viasat och Tele2 är med från start.

Ämnen i artikeln:

MTVNickelodeon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.