Rörligt
MTG utmanar höjdrädda
Publicerad: 11 mars 2013, 08:33
I morgon är det premiär för TV3:s nya storsatsning "Kändishoppet". I en kampanj för programmet erbjuds allmänheten prova att stå på trampolinen.
Glenn Hysén och Dominika Peczynski är två av deltagarna i TV3:s nya program ”Kändishoppet”, där kända personer visar upp sina dolda talanger i simhopp under ledning av Adam Alsing.
Redan nu kan gemene man känna på känslan av att stå på trampolinen och blicka ner i bassängen.
Just nu pågår en kampanj för programmet i vilken golven i ett antal gallerior i Malmö, Göteborg och Stockholm folierats för att likna en simbassäng. Även anställda i MTG-huset på Södermalm har fått en egen trampolin.
- De flesta av deltagarna i Kändishoppet är höjdrädda men vågar kasta sig ut från trampolinen ändå. Nu får tittarna och de anställda en känsla av hur det är, säger Therese Liljedahl marknadsdirektör på MTG TV i ett pressmeddelande.
I "Kändishoppet" tävlar deltagarna i svikthopp och höga hopp i Gustavsviksbadet i Örebro. Programledare är Adam Alsing och Carin da Silva och expertkommentator Ulrika Knape.
Kampanjen är producerad av MTG inhouse. Tre Kronor är mediebyrå. 3D-bilden som är upptryckt på markdekal är gjord av byrån Crowd.
Foto och AD : Erik Johansson
Produktionsledare: Per Alverstrand