Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

MTG in i Engage Sports Media

MTG: "Speglar vårt fokus att bli ledande inom digital videounderhållning".

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Maj 2016, 12:35
Uppdaterad: 25 Maj 2016, 12:40

Ämnen i artikeln:

MTGTv

MTG har förvärvat 22 procent av Engage Sports Media, ESM, med en option att öka innehavet i framtiden. ESM möjliggör för ägare av sporträttigheter att digitalisera och tjäna pengar på sitt innehåll för en global publik genom att tillgängliggöra innehållet online, on demand och mobilt.

­– Investeringen speglar vårt fokus att bli ledande inom digital videounderhållning på alla våra marknader liksom vår strategi att investera i relevanta, kompletterande och skalbara digitala varumärken, innehåll och communitys. Sport är en del av vårt DNA inom båda våra bolag och det finns många fördelar med ett arbeta tillsammans kring utveckling av digitalt premiuminnehåll och distribution, säger Arnd Benninghoff, vd för MTGx, i ett pressmeddelande. 

Bland ESM:s partners finns rättighetsägare och varumärken inom fotboll, rugby, cricket, motorsport och hästkapplöpning.

Ämnen i artikeln:

MTGTv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.