Rörligt
MMS vd: ”Fokus att få fram kvalitetssäkrade totalräckvidder”
Publicerad: 7 januari 2021, 12:24
Magnus Anshelm, vd på MMS, säger att mätföretaget är världsledande hur man än jämför mätningar i olika länder. Men han håller samtidigt med SVT:s mediedirektör Jan Helin om att det är viktigt att börja mäta totalräckvidd.
Foto: Janne Næss
MMS vd Magnus Anshelm tycker att den avgörande bristen i dagens mätningar är att det inte går att redovisa någon totalvaluta som täcker tittande på alla skärmar i alla målgrupper. Men det kan det bli ändring på redan i vår.
Ämnen i artikeln:
MMSPublikens förändrade användarbeteende, där allt fler tittare flyttar från linjärt till digitalt, har fått SVT att efterfråga ett nytt publikmått: totalräckvidd.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.