Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

MMS utvecklar tv-valuta för allt tv-tittande

Publicerad: 18 Maj 2015, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Vid årsskiftet ska MMS presentera den nya tv-valutan för mätningar. Nu ska det tyska företaget GFK utveckla en plattform för detta.


Ämnen i artikeln:

MMS

MMS ska integrera allt rörlig bild-tittande i en valuta där såväl webb-tv som vanligt tv-tittande ingår. För att komma ett steg på vägen inleds nu ett samarbete med det tyska företaget GFK som ska arbeta fram en metod för att lyckas med detta.

– Det kommer också fortsättningsvis att vara olika mätningar, men den plattform GFK ska ta fram kommer att sätta ihop en helhet, säger Piro Svedberg, vice vd för MMS, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi valde GFK efter en stor upphandling. Deras globalla modell kommer byggas i Sverige så det är inte något hopplock av metoder. Den är också flexibel och en fristående modell som kan växa med oss.

Idag mäts MMS tv-tittande på olika plattformar och datan kommer från olika leverantörer. Det gör att det idag är svårt att jämföra de olika siffrorna.

Vid årsskiftet ska MMS nya tv-valuta presenteras.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.