Rörligt
MMS totalvaluta – så tycker mediejättarna
Publicerad: 9 mars 2022, 06:19
Bonnier News Paul Brandenfeldt, (t.h) är positiv till en totalvaluta inom rörlig bild. Schibsteds Joakim Flodin uttrycker sig lite mer försiktig.
Foto: pinstock
Sent i höst ska MMS totalräckvidd vara i hamn. Den största utmaningen 2022, säger vd Magnus Anshelm. Dagens Media har frågat fyra branschjättar hur de ser på nästa stora steg: En totalvaluta inom rörlig bild: ”Viktigt att det blir rätt utifrån ett gäng parametrar”, säger bland annat Schibsteds Joakim Flodin.
Ämnen i artikeln:
MMSTema: Mätning i mediebranschenBonnier NewsSchibstedTV4Viaplay GroupMagnus AnshelmJoakim FlodinJan HelinSVTDigitala temaveckorMMS vd Magnus Anshelm beskriver utvecklingen av en totalräckvidd som det viktigaste målet under hans tio år på bolaget. SVT:s mediedirektör Jan Helin vid flera tillfällen pressat MMS för att målet ännu inte har nåtts. Och fokus på totalräckvidder är motiverat menar Magnus Anshelm.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.