Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

MMS tecknar avtal med Nielsen: ”Nu får vi en integrerad mätning”

Publicerad: 1 oktober 2021, 11:58
Uppdaterad: 1 oktober 2021, 14:04

Det nya kontraktet träder i kraft den första april 2022.

Foto: Janne Næss

UPPDATERAD. Från och med april nästa år ska allt tittandet – oavsett plattform – mätas av Nielsen. ”Man kan optimera på ett helt annat sätt mellan linjär-tv och online video”, säger vd Magnus Anshelm, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

MMS

Som Dagens Media har rapporterat tidigare har förhandlingar om en ny mätleverantör pågått sedan en tid tillbaka.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.