Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Minuten drog storpublik

Publicerad: 27 December 2010, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

SVT:s storsatsning "Minuten" sågas av kritiker - men drog många tittare.


I söndags kväll var det premiär för SVT:s storsatsning "Minuten", ett program som produceras av Meter och leds av Peter Settman, till vardags chef på Meters konkurrent Baluba.

Totalt såg 1 580 000 - eller 17,5 procent av svenskarna - programmet, enligt preliminära siffror. Det räcker för att bli julhelgens näst mest sedda program.

De kritiker som uttalat sig hittills verkar dock inte helt nöjda.

Aftonbladet skriver om en "tittarstorm" mot "Minuten" i en artikel flankerad av en sågning modell grövre av tv-recensenten Karolina Fjellborg.

I texten, med rubriken "Minuten är ett stort hjärnsläpp", utnämner hon "Minuten" till årets sämsta program.

Expressens Anders Björkman kallar programmet "tjatigt" och skriver:

"Jag tror det blir Peter Settmans första fiasko".

"Minuten" baseras på formatet "Minute to win it", som är utvecklat i USA av svenskarna Jock Millgårdh och Mattias Olsson, på Friday TV.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.