Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Miljonjakten bantar – ska locka fler

Publicerad: 30 januari 2013, 06:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:57

Den 3 april drar TV3:s "Miljonjakten" åter igång med Renée Nyberg vid rodret. Programmet som lanserades i fjol flyttas från söndagar till onsdagar och kortas till en timme.


Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietTV3TV4

Vid urpremiären i mars i fjol drog Postkodlotteriets "Miljonjakten" 434 000 tittare.

– Under resten av säsongen låg vi på strax under 300 000 tittare, vilket är en bra siffra, säger Anders Årbrandt som är försäljnings- och marknadsdirektör.

I år hoppas han att flytten från söndagar till onsdagar ska ge tittarsiffrorna ytterligare skjuts. Detta i kombination med att programmet bantas från en och en halv timme till en timme.

– När vi analyserade förra säsongen märkte vi ett ökat intresse en halvtimme in i programmet. I år har vi kortat så att kommer snabbare in i tävlingsmomentet.

Med det rappare formatet hoppas man nå över en halv miljon tittare.

I går inleddes en kampanj med reklamfilm i tv och direktmarknadsföring till nya och befintliga kunder. Nytt för i år är en sms-kampanj till befintliga kunder.

– Kunden får ett sms med en länk till ett personligt videomeddelande från Renée Nyberg, avslöjar Anders Årbrandt.

Sedan tidigare sänder Postkodlotteriet "Postkodmiljonären" i TV4. Syftet med "Miljonjakten" är att nå en ny och yngre målgrupp. Högsta vinsten är 10 miljoner kronor och den totala vinstpotten är 120 miljoner för de 6 programmen.

Anders Årbrandt tror att programledaren Renée Nyberg är huvudskälet till intresset för programmet.

– Renée är helt fantastisk som programledare. Hon kan möta människor på ett bra sätt och kan locka fram både skratt och tårar.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

PostkodlotterietTV3TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.