Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Michael Grimborg lämnar TV4

Publicerad: 28 April 2015, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

UPPDATERAD. Dagens Media kan avslöja att Michael Grimborg lämnar jobbet som försäljningsdirektör på TV4-gruppen.


Michael Grimborg har varit försäljningsdirektör på TV4-gruppen i nära 16 år.

Nu slutar han alltså, kan Dagens Media avslöja.

– Jag har haft en process i huvudet som landat i att jag känner mig modig nog att sluta. Det finns andra saker där ute än TV4. Jag lämnar över till en bra person, det är en spännande bransch och det finns bara möjligheter, säger Michael Grimborg till Dagens Media.

Enligt Michael Grimborg vet han ännu inte vad han ska göra i framtiden.

– Jag är inte där än, men jag älskar kunder och hoppas på att få jobba närmare i dem. Det är det jag tycker att jag är bra på. I en så stökig tid vi har nu öppnas det också upp nya möjligheter, säger han och fortsätter:

– Det blir allt mer automatisering och ur det startas tusen möjligheter. Spotify och Apple Watch är bara två exempel. Jag har förhoppningsvis ett nätverk som är intressant och jag är rimligt duktig på att sälja. Jag gillar att göra affärer.

Enligt uppgift till Dagens Media tar Malin Häger över jobbet som försäljningsdirektör på TV4-gruppen.

Malin Häger rekryterades till TV4 2011 från Starcom, där hon var vice vd. Den senaste tiden har hon arbetat som kundavdelningschef på TV4.

Dagens Media nåddes i förra veckan av uppgifter om att Michael Grimborg ska sluta. Han förnekade då bestämt att så är fallet.

– Jag kände att jag ville prata med personalen först och det var nu i dag vi hade personalmöte. Det är inget konstigt. Jag tycker inte att man går via media och pratar om sådana saker innan ens närmaste vet om det, säger Michael Grimborg.

Malin Häger tar över efter Grimborg i sommar.

– Jag har haft förmånen att jobba nära Micke i snart fyra år, under hela den förändringsprocess som han initierat. Den resan vi påbörjat fortsätter, och jag känner mig väldigt taggad inför det. Det innebär att vi ska fortsätta tänka nytt och förändra oss, fortsätta vår digitala transformation, och bli ännu mer lyhörda – allt i syfte att erbjuda de bästa och mest effektiva lösningarna för att möta våra kunder och samarbetspartners behov på en marknad i konstant förändring, säger hon.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.