Rörligt
Mia Suazo Eriksson: ”Det går fortfarande att vara ambitiös”
Publicerad: 6 januari 2021, 10:49
Mia Suazo Eriksson, marknadschef på Nent.
Foto: Nent
Mia Suazo Eriksson, marknadschef på Nent, hoppas på ett mer positivt kommande år.
RDM
Redaktionen Dagens Media
Årets lärdom?
– Det går fortfarande att vara ambitiös. Vi lever i en föränderlig värld som i år dominerats av covid, och vi är såklart ödmjuka inför utmaningarna som året har medfört. Samtidigt har 2020 för Nent Group betytt ännu en insikt i hur duktiga och flexibla våra medarbetare är. Vi har kunnat ställa om snabbt till nya förutsättningar och inte bara hålla i gång verksamheten men även ta ett stort steg framåt i vår strategi. Mitt under pandemin har vi höjt våra mål för antalet Viaplay-abonnenter, lanserat Viaplay på Island och presenterat en internationell expansion till 10 nya länder innan slutet av 2023.
Årets tuffaste utmaning?
– Pandemin, såklart, och flexibiliteten den krävt. Dels drabbades vi av inställda sportevenemang, dels har vi sett hur fler och fler skaffat sig ett Viaplayabonnemang. Året har varit både upp och ned i snabbt takt.
Med ett minst sagt tufft 2020, vad tror du kommer definiera år 2021?
– Förhoppningsvis blir det ett mer positivt år. Med ett vaccin, en ny president i världens mäktigaste land och nya möjligheter för tech-och streamingbolag som Nent Group. Mycket har ändrats i tittarnas beteende och streaming har blivit mainstream för många fler kundgrupper snabbare än vi hade trott i början av året.