Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Metro gör webb-tv om schlagern

Publicerad: 23 Januari 2012, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:35

Sponsorn Metro gör sin första större webb-tv-satsning under Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenMetro

Programmet leds av sångerskan Sara Varga, som gick till final i förra årets omgång av Melodifestivalen, och kommer att sändas på Metros Melodifestival-sajt på onsdagar.

– Hon kommer att göra intervjuer och reportage om artisterna inför lördagens tävling, säger Kia Agerhem, marknadsdirektör på Metro.

Programmet blir en stor del av Metros ”lill-lördag”-tema på onsdagar.

Inför årets tävling ersätter Metro Aftonbladet som Melodifestivalens officiella samarbetspartner.

Sponsorskapet är en av tidningens största marknadsföringssatsningar på länge, enligt Kia Agerhem.

– Melodifestivalen är Sveriges största musiktävling och vi är Sveriges största tidning, så det passar bra ihop, säger hon.

Förutom den redaktionella bevakningen kommer Metro vara på plats på arenorna och ordna event för publik och deltagare.

– Det vi gör på plats under Melodifestivalen och marknadsföringen omfattar bara Metros eget varumärke, men i ”Lill-lördag”-delen finns det utrymme för annonsörer som vill synas i samband med tävlingen, säger Kia Agerhem.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.