tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Mest sedda programmen 2019

Publicerad: 13 januari 2020, 08:59

Sverige förlorade VM-mötet mot Nederländerna med 1-0. Foto: TV4

SVT och TV4 dominerar topplistorna över förra årets mest sedda program, både linjärt och online.

Ämnen i artikeln:

SVTTV4Viaplay GroupWarner Bros Discovery

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Melodifestivalens final är 2019 års mest sedda program i linjär-tv. Totalt lockade finalen 3 652 000 tittare till SVT1, vilket är en ökning från året innan då finalen sågs av 3 551 000 tittare. På topplistan online kvalar dock inte Melodifestivalen in, där är istället ett avsnitt av julkalendern ”Panik i tomteverkstaden” förra årets mest sedda program med en onlinerating på 1 224 102.

TV4 kvalar in på plats sex på topplistan över linjär-tv-format. Matchen Nederländerna-Sverige i fotbolls-VM lockade totalt 2 333 000 tittare. Mest sett online hos TV4 är ett avsnitt av ”Solsidan”, som också går in på plats sex på topplistan. Avsnittet hade en onlinerating på 338 663.

Inga program från varken Discovery Networks eller Nent Group kvalar in bland de mest sedda. Hos Discovery är det mest sedda programmet i linjär-tv ett avsnitt av ”Playa del Sol” från augusti, vilket drog 527 000 tittare. Online är det ”Wahlgrens Värld” som dominerar för tv-huset. Serien toppade under 2019 på en onlinerating på 115 867.

Nent Group lyckas nå över miljonen för sitt mest sedda program i linjär-tv – matchen Danmark-Sverige i handbolls-VM lockade totalt 1 022 000 tittare i TV3. Online är ”Paradise Hotel” Nent Groups mest lyckade format som toppar på en onlinerating på 171 827.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Infogram är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev