Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Mediekompaniet och Playad i stort webb-tv-samarbete

Publicerad: 22 Februari 2016, 09:14
Uppdaterad: 3 Mars 2016, 08:51

Mediekompaniet och Playad har tecknat ett samarbetsavtal som ska ge ordentlig skjuts åt webb-tv:n på dagspressajterna utanför storstäderna.


Ämnen i artikeln:

MediekompanietPlayad

Cecilia Ydremark, produktchef för webb-tv på Mediekomaniet, säger i ett pressmeddelande:

– Tack vare samarbetet med Playad kan vi nu erbjuda våra kunder en riktig premiumprodukt. Med fler än 45 svenska sajter inom dagspress- och nyhetsvärlden och med cirka 1,5 miljon startade strömmar per vecka har vi troligtvis den bästa räckvidden på den svenska marknaden, och det kommer mera.

Mediekompaniet har tidigare hjälpt sina kunder att nå ut utanför storstäderna via print, webb, mobil och ibladning. Avtalet med Playad gör att Mediekompaniet nu även blir starkt inom webb-tv.

– En stor anledning till att vi nu skapat samarbetet med Mediekompaniet är att vi vill kunna erbjuda en stark premiumpaketering med stort inventory och en stor aggregerad räckvidd, vilket marknaden efterfrågar. Och detta finns just hos svenska dagspresspublicister där man som annonsör vet precis var annonsen hamnar, säger Jonna Strandberg, Nordenchef för Playads webb-tv-kanal Youplay, i pressmeddelandet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MediekompanietPlayad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.