Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Mediamarkt startar butiks-tv

Publicerad: 24 Februari 2011, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Med start i mars börjar elektronikkedjan Mediamarkt att sälja sitt butiks-tv-erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Mediamarkt

I mitten av mars kommer annonsörer att kunna köpa reklamplats på alla Mediamarkats butiker i landet. Varje butik har i snitt 200 skärmar och totalt ligger räckvidden på 300 000 personer i veckan. Butiks-tv-erbjudandet rullar redan i Tyskland och på några andra marknader men i år ska alla länder ansluta sig till samarbetet, vilket också gör det möjligt att sätta upp internationella kampanjer. Affärsområdeschef för butiks-tv-satsningen är Heidi Solheim.

– Vi har närmare 250 olika leverantörer och de har uttryck stort intresse över att få synas på de här ytorna. Samtidigt kommer vi att bli en bättre marknadsplats där vi kan bidra med idéer och tips, säger hon.

Det är inte bara Mediamarkts leverantörer som kommer få köpa plats på skärmarna – erbjudandet gäller alla som är intresserade av kedjans målgrupp. Vad det kommer att kosta är ännu inte klart.

– Vi kommer sälja på kontakt med det exakta priset är ännu inte klart.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Mediamarkt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.