Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

McDonalds sponsrar MTG:s nya program

Tv-huset och snabbmatsjätten går ihop för att göra tv-programmet "Världens Bästa Burgare", kan Dagens Media berätta.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 06 November 2015, 05:14
Uppdaterad: 12 April 2016, 11:37

Ämnen i artikeln:

MTGMcDonalds

Inspelningen av MTG:s nya program "Världens Bästa Burgare" är i full gång i USA.

Programmet ska följa Johan Jureskog, känd som AG-krögare och deltagare i förra årets upplaga av Kockarnas kamp, när han ger sig in i en av världens svåraste matlagningstävlingar.

– Inspelningen är i full gång just nu, så vi kan inte säga så mycket förutom att vi är extremt spända och tror att detta kommer att bli toppen. Det ska bli så spännande att se hur vår duktiga Johan står sig i konkurrensen när han ger sig ut i hamburgarens hemland, säger Karin Stjärne, som är programdirektör på MTG Sverige.

Snabbmatsjätten McDonalds sponsrar programmet och enligt Karin Stjärne är detta inte ett unikt sponsor-samarbete.

– Det blir allt vanligare att jobba tätt med  sponsorer för oss. Vi har till exempel Trygg-Hansa som sponsrar "Husräddarna" där de även är med och formar det redaktionella innehållet. Och nu är glada över att kunna presentera ett nytt och unikt programkoncept som vi kan dela med McDonalds.

Det är produktionsbolaget Mastiff som utvecklat programkonceptet.

Programmet är tänkt att sändas i Tv3 till våren.

Ämnen i artikeln:

MTGMcDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.