Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

McDonalds satsar på anime i ny reklamfilm

Publicerad: 24 Mars 2016, 08:49
Uppdaterad: 24 Mars 2016, 08:52

Bild 1/2  

Filmen som är animerad av Studio Colorido har producerats för att locka fler ungdomar att söka sig till McDonalds restauranger, oavsett samhällsskikt.


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Som en del av restaurangkedjans ”Let’s get a team”-kampanj har en ny animefilm lanserats, ”The future me”.

I kortfilmen får tittarna följa historien om Sumire, en högskoleelev som funderar på att söka en deltidstjänst på McDonalds. Efter många om och men bestämmer hon sig för att söka och lyckas få en tjänst på restaurangen.

Väl på plats är det mycket att lära sig, allt från att avvärja irriterande skolpojkar till att servera varma pommes frites.

Under hela uppstartsperioden får hon hjälp av en äldre kollega som uppmuntrar och guidar henne. Någonting som hon sedan väljer att göra med nästa nykomling.

Syftet med kampanjen är att locka fler ungdomar att söka sig till McDonalds restauranger, oavsett samhällsskikt, enligt Adage.

Animationen är producerad av Studio Colorido som tidigare skapat annonser för Marukome och Dragons mobilspel.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.