Rörligt
Max hybridtjänst – här är annonserbjudandet
Publicerad: 19 maj 2023, 07:58
I maj rullas Warner Bros Discoverys streamingtjänst Max ut. En ny säsong av succéserien House of the Dragon ser ut att nå användarna 2024.
Foto: MAX
Warner Bros Discoverys streamingtjänst Max kommer att delas in i tre annonskategorier.
Ämnen i artikeln:
StreamingDen 23 maj det premiär för Warner Bros Discoverys tjänst Max, HBO Max uppdaterade efterträdare. På sin årspresentation på Madison square Garden i New York, berättade mediejätten om hur den reklamfinansierade varianten av streamingtjänsten Max kommer att fungera för annonsörer.
Tjänsten delas in i tre annonskategorier: Reach, reward och interact, skriver Adage.
Reach kommer att innefatta pre- och mid roll-annonser samt takeovers där varumärken kan välja att vara den första synliga annonsen, i ovannämnda format, som en användare exponeras för ett valt datum.
LÄS MER: ”Netflix har kanske inte samma effektmöjligheter som först antogs”
Reward-kategorin innefattar längre pre-rolls inför avsnitt som i övrigt är reklamfria. Samt tillgång till en längre exponeringstid mitt i ett avsnitt, en så kallad ”brand block”, där en enskild annonsör kan uppta hela reklamtiden.
I kategorin interactive ingår paus-annonser, så kallade reklamsnurror samt ”extendable ads” som bland annat innebär att användare kan klicka sig vidare till en annonsörsmärkt yta på sin telefon eller CTV-enhet.
Max hybridtjänst kommer att kosta 9.99 dollar i månaden eller 99.99 dollar per år för användaren.
LÄS MER: Det nalkas för Netflix hybridtjänst: ”Tv-tunga annonsörer kommer vilja vara snabba på bollen”