Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Mästerkocken vinner tittarslaget

Publicerad: 28 April 2016, 09:04
Uppdaterad: 28 April 2016, 09:11

TV4 var den kommersiella kanal som gick vinnande ur gårdagens strid om 20-sloten.


Ämnen i artikeln:

TV4Kanal 5TV3

Det tredje avsnittet av TV4:s ”Sveriges yngsta mästerkock” sågs igår av totalt 780 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år landade på 6,3 procent och tittartidsandelen i 20-sloten blev 22,5 procent.

Kanal 5 sände samtidigt det andra avsnittet av realitysåpan ”Toppmäklarna”. Programmet lyckades öka både tittandet och ratingen jämfört med premiären. Totalt bänkade sig 172 000 tittare framför programmet – att jämföra med 131 000 tittare för premiären. Ratingen ökade med 75 procent till 2,8 procent i huvudmålgruppen 15-44 år. Andelen landade på 15,1 procent.

TV3 drog igång sändningarna från Champions League klockan 20.00. Hela sändningen från mötet mellan Atlético Madrid och Bayern München sågs av 254 000 tittare och ratingen i huvudmålgruppen 15-49 år blev 3,1 procent.

Första halvleken, där Atlético Madrid gjorde matchens första och avgörande mål, sågs av 339 000 tittare och hade en rating på 3,8 procent.

Under andra halvleken ökade tittandet till totalt 367 000 tittare, ratingen blev då 4,5 procent.

Samtliga tittarsiffror är preliminära från MMS.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4Kanal 5TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.