Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Massiv tittarökning under coronakrisen – men digital kräftgång för Nent och Discovery

Publicerad: 7 Maj 2020, 09:46

Axel Eriksson, innehållschef på Discovery Networks, och Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4.

Foto: Magnus Ragnvid och Daniel Ohlsson/TV4

Tv-tittandet skjuter i höjden i spåren av coronapandemin. Tittandet ökar linjärt, men framför allt digitalt. ✓ TV4:s digitala omställning får en skjuts ✓ Så påverkas PUT:en ✓ Nent och Discovery tappar digitalt


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktTV4coronavirusetDiscovery NetworksMMSNENT GroupAftonbladet

De senaste åren har vi kunnat se hur tittandet på linjär-tv sakta har minskat. Mellan 2018 och 2019 minskade den genomsnittliga tittartiden med 6 minuter, medan spenderade timmar i onlinevideo

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.