Rörligt
Massiv tittarökning under coronakrisen – men digital kräftgång för Nent och Discovery
Publicerad: 7 maj 2020, 09:46
Axel Eriksson, innehållschef på Discovery Networks, och Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4. Foto: Magnus Ragnvid och Daniel Ohlsson/TV4
Tv-tittandet skjuter i höjden i spåren av coronapandemin. Tittandet ökar linjärt, men framför allt digitalt. ✓ TV4:s digitala omställning får en skjuts ✓ Så påverkas PUT:en ✓ Nent och Discovery tappar digitalt
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktMMSTV4Warner Bros DiscoveryViaplay GroupAftonbladetCoronavirusetDe senaste åren har vi kunnat se hur tittandet på linjär-tv sakta har minskat. Mellan 2018 och 2019 minskade den genomsnittliga tittartiden med 6 minuter, medan spenderade timmar i onlinevideo
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.