Rörligt
Massiv tittarökning under coronakrisen – men digital kräftgång för Nent och Discovery
Publicerad: 7 maj 2020, 09:46
Axel Eriksson, innehållschef på Discovery Networks, och Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4. Foto: Magnus Ragnvid och Daniel Ohlsson/TV4
Tv-tittandet skjuter i höjden i spåren av coronapandemin. Tittandet ökar linjärt, men framför allt digitalt. ✓ TV4:s digitala omställning får en skjuts ✓ Så påverkas PUT:en ✓ Nent och Discovery tappar digitalt
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktMMSTV4Warner Bros DiscoveryViaplay GroupAftonbladetCoronavirusetDe senaste åren har vi kunnat se hur tittandet på linjär-tv sakta har minskat. Mellan 2018 och 2019 minskade den genomsnittliga tittartiden med 6 minuter, medan spenderade timmar i onlinevideo
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.