Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Massiv lansering av Superstars

Publicerad: 15 September 2009, 09:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

TV3 lanserar "Superstars" i en mängd medier - och med ett kissprov från bland andra Ingemar Stenmark och Magdalena Forsberg.


I kväll är det premiär för TV3: nya sportunderhållningsprogram "Superstars", som går upp mot TV4:s succéprogram "Idol".

För att göra reklamköparna och journalisterna uppmärksamma på premiären skickar MTG TV idag ut fejkade dopingprov från deltagarna Thomas Ravelli, Magdalena Forsberg, Ingemar Stenmark, och Börje Salming till mediebyråer och redaktioner.

– Dopingprovet är en liten del av en större lansering av Superstars på TV3, säger Max Lagerbäck, presschef på TV3, och fortsätter:

– Programmet, med några av Sveriges största idrottare genom tiderna, har parollen "De har vunnit allt - Nu har de allt att förlora" . Dopingtester var en del av deras vardag under många år. Och som synes så är de idag, precis som då, negativa.

Kan man säga att TV3 i och med det här kissar på mediebyråerna?

– Haha, det hoppas och tror jag inte.

Vilken annan marknadsföring gör ni för Superstars?

– Print, utomhus, webb, radio, on-air och ett antal events. Bland annat får Kungsgatan i Stockholm en svårmissad banderoll och ett antal tunnelbanestationer folieras till löparbanor och förses med generösa vätskekontroller.

Vad har ni för förhoppningar på Superstars?

– Vi vet att motståndet är tufft. Men det är klart att vi har

förhoppningar på ett spännande och välgjort program med profiler som Ingemar Stenmark, Börje Salming och Magdalena Forsberg. Superstars borde fungera i den breda målgruppen 15-49 år.

TV3 jobbar med reklambyrån Jung von Matt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.