Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Måns Zelmerlöw är Melodifestivalens stora snackis

Sett till omnämnanden i sociala medier är det Måns Zelmerlöw som tar plats som Melodifestivalens hetaste artist.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Mars 2015, 11:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:09

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

När Telenor sammanställer siffrorna från deras sajt melodikollen.se är det Måns Zerlmerlöw som står som klar vinnare. Enligt sajten är han både mest omnämnd i sociala medier och engagerar mest i form av lajks, delningar och retweets.

– Det känns såklart jätteroligt. Det är otroligt kul att man kan engagera i de här sammanhangen, säger Helene Wigren, på Måns Zelmerlöws pr-management, till Dagens Media.

Enligt Melodikollen var är det Måls Zelmerlöw har varit mest omtalad under Melodifestivalens fjärde deltävling. Något Helene Wigren tror kan ha spelat in under slutresultatet, trots att de inte har någon uttalad strategi för att synas i sociala medier.

– Vi har ingen uttalad sociala medier-strategi mer än någon annan, men redan när han deltog i Örebro märkte vi att hans låt engagerade och fick respons. Så det har väl skapat intresse hos publiken, säger hon.

De andra från topp-tre-listan över de mest omtalade under hela Melodifestivalen är Eric Saade samt Samir Badran och Viktor Frisk i duon Samir och Viktor.

Uppgifterna på melodikollen.se bygger på publika inlägg från Facebook, Twitter, Instagram och Youtube utifrån etablerade och mindre etablerade hashtags om Melodifestivalen, samt kring artister och deras konton.

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.