Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Mängder av inställd sport – så påverkas tv-husen av krisen

Publicerad: 17 Mars 2020, 14:14
Uppdaterad: 17 Mars 2020, 14:21

”Det är klart att det får stora konsekvenser för oss som bolag”, säger Daniel Lagerqvist på Discovery.

Foto: Primeimages/Getty Images och Discovery

Tv-husen krishanterar och dumpar priserna på streamingtjänsterna när eftertraktad sport uteblir. ✓ Nent varnar för att en lönsam tillväxt för 2020 är hotad ✓ Discovery om allsvenskan ✓ Locket på hos C More.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetAnders JensenC MoreNENT Group

Både Viaplay, Dplay och C More tvingas prisdumpa rejält när majoriteten av alla större sportevenemang ställs in på grund av smittorisken. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.