Rörligt
Mängder av inställd sport – så påverkas tv-husen av krisen
Publicerad: 17 mars 2020, 14:14
”Det är klart att det får stora konsekvenser för oss som bolag”, säger Daniel Lagerqvist på Discovery. Foto: Primeimages/Getty Images och Discovery
Tv-husen krishanterar och dumpar priserna på streamingtjänsterna när eftertraktad sport uteblir. ✓ Nent varnar för att en lönsam tillväxt för 2020 är hotad ✓ Discovery om allsvenskan ✓ Locket på hos C More.
Både Viaplay, Dplay och C More tvingas prisdumpa rejält när majoriteten av alla större sportevenemang ställs in på grund av smittorisken.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.