Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Många startade strömmar – men låg tittartid

Publicerad: 19 Januari 2017, 15:32
Uppdaterad: 19 Januari 2017, 15:37

Så ser tittandet ut på Aftonbladets program och klipp.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetMMS

Hösten 2015 började MMS mäta Aftonbladets reklam i onlinevideovalutan. Därmed blev Aftonbladet det första mediehus utan linjär tv-kanal i världen, som ingår i en onlinevideovaluta.

Från och med januari 2017 rapporterar MMS även tittandet på program och klipp från Aftonbladet.

När MMS sammanställt statisitik över de svenska Play-tjänsterna, visar det att 22 procent av det sammanlagda antalet starter av program och klipp genererades från Aftonbladet under årets två första veckor.

Dock stod Aftonbladet för endast 3 procent av den sammanlagda tittartiden.

– Vi ser att den totala tittartiden ligger på ungefär samma nivå som för MTG och Discovery Networks. Däremot har Aftonbladet tagit en mycket stark position när det gäller klipp, vilket genererar många starter men inte lika mycket tittartid, kommenterar MMS VD Magnus Anshelm.

Statistik från MMS.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AftonbladetMMS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev