Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Många startade strömmar – men låg tittartid

Så ser tittandet ut på Aftonbladets program och klipp.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 19 Januari 2017, 15:32
Uppdaterad: 19 Januari 2017, 15:37

Ämnen i artikeln:

AftonbladetMMS

Hösten 2015 började MMS mäta Aftonbladets reklam i onlinevideovalutan. Därmed blev Aftonbladet det första mediehus utan linjär tv-kanal i världen, som ingår i en onlinevideovaluta.

Från och med januari 2017 rapporterar MMS även tittandet på program och klipp från Aftonbladet.

När MMS sammanställt statisitik över de svenska Play-tjänsterna, visar det att 22 procent av det sammanlagda antalet starter av program och klipp genererades från Aftonbladet under årets två första veckor.

Dock stod Aftonbladet för endast 3 procent av den sammanlagda tittartiden.

– Vi ser att den totala tittartiden ligger på ungefär samma nivå som för MTG och Discovery Networks. Däremot har Aftonbladet tagit en mycket stark position när det gäller klipp, vilket genererar många starter men inte lika mycket tittartid, kommenterar MMS VD Magnus Anshelm.

Statistik från MMS.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetMMS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.