Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Många såg Sveriges matcher: ”Hur bra det går i första matchen påverkar intresset”

Publicerad: 22 juli 2021, 08:43

Foto: Stefan Jerrevång/TT

MMS har släppt en rapport som visar hur det svenska EM-tittandet sett ut, och färre tittade på EM 2020 än 2016 eller 2012.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-EMSVTTV4MMSSVT PlayTV4 PlaySportbladetExpressen TVPlayad

Totalt såg 6,88 miljoner svenskar på minst en match eller studiosändning i SVT eller TV4 under EM 2020. Av dessa såg 5,62 miljoner på någon av de svenska matcherna. I

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.