Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Man måste våga ta steget"

Publicerad: 27 Mars 2013, 12:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

TV4-gruppens marknadschef Lotta Lindborg berättar om beslutet att säga upp sig i en intervju med dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

TV4

Tidigare i dag kunde dagensmedia.se berätta att TV4-gruppens marknadschef Lotta Lindborg sagt upp sig efter sex år.

Nu berättar hon varför.

– Att få jobba på kundsidan har varit en dröm för mig ända sedan jag jobbade som säljare på MTV, säger Lotta Lindborg till dagensmedia.se och fortsätter:

– Jag vill jobba mot mediebyråer, med varumärkesutveckling, medieköp och driva förändringsarbete.

Hon beskriver viljan att börja jobba på kundsidan som en känsla som bubblat länge.

– Men av olika anledningar har jag ändå tuffat på.

Lotta Lindborg vill samtidigt poängtera att jobbet på TV4 har varit "jätteroligt".

– Och jag har fått möjligheten att pröva på nya fantastiska arbetsuppgifter hela tiden. Jag har haft askul, men ju mer jag lärt mig desto mer övertygad har jag varit om att jag måste våga ta steget.

"Skitläskigt".

Så beskriver Lotta Lindborg känslan av att säga upp sig utan att ha klart med ett nytt jobb.

– Men jag är ändå superglad att jag har tagit det här beslutet. Det gör att jag känner ett lugn i kroppen. Det är också en nyfikenhet på vad som komma skall, säger hon och fortsätter:

– Man tar ju aldrig modet till sig att fatta sådana här beslut men nu kände jag att det var dags att ta tag i det. Det gör mig jätteglad.

Vad hon ska göra härnäst är alltså inte klart i dagsläget.

– Men med mina år som säljare och marknadschef har jag en ganska bra platta att stå på. Nu ska jag ta med mig alla erfarenheter och implementera dem på en ny arbetsplats.

Du är inte orolig?

– Nej, det kan inte bli mer än fel och då får man rätta till det om det inte funkar. Allt i livet löser sig och man måste våga utmana sig själv i frågor som man inte alltid har svaren på.

Något särskilt minne eller kampanj som du vill dela med dig av från tiden som marknadschef för TV4-gruppen?

– Jag har massa härliga minnen men en sak som var väldigt rolig var att anordna fotbolls-EM i Kungsträdgården. Det var väldigt snabba puckar och det är det som är så häftigt med TV4. Vi har en enorm förmåga när det går fort.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.