Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Malin Häger hyllar Hanna Riberdahl: ”Har gjort fantastiska insatser”

Publicerad: 9 januari 2022, 07:00

”Vi har bara värmt upp under 2021”, säger Malin Häger.

Transparens och rättvisare utvärdering kommer bli avgörande frågor under 2022, menar Malin Häger, nordisk försäljningsdirektör på TV4 Media.


Ämnen i artikeln:

Malin HägerTV4Mediebranschen summerar 2021

Enligt tradition avslutar Dagens Media året med en enkät där tongivande personer i branschen reflekterar kring året som varit – och det som komma skall.

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2021?

– Förutom att konsumtionen av rörlig bild fortsatte att öka så landar jag i återhämtningen i mediebranschen investeringsmässigt, som jag tycker ger fina signaler på hur vi tillsammans tar oss igenom kriser.

Vem i branschen förtjänar att hyllas lite extra efter året?

Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer har gjort fantastiska insatser med ett konkret arbete som enat branschen – det tycker jag är storartat. 

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Vi har bara värmt upp under 2021, under 2022 kommer vi att accelerera och öka tempot.

Vilka frågor blir avgörande för branschen 2022?

– Alla initiativ som leder till transparens och rättvisare utvärdering – och lite mindre vilda västern. Som Sveriges Annonsörer, som driver projektet cross media measurement, med syftet att ta fram en svensk standard och gemensamma riktlinjer för definitioner, mått och mätvalutor vid medieköp. Och MMS med sin nya modell för att mäta total-tv det vill säga online video och linjär-tv tillsammans vilket också kommer leda till tydligare jämförbarhet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.