Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Locket på från Telias ordförande: ”Detta är en operationell fråga”

Publicerad: 20 December 2019, 11:26

Lars-Johan Jarnheimer, tidigare vd för Tele2 och idag styrelseordförande i Telia, hänvisar alla frågor till TV4:s Casten Almqvist eller Telias vd Christian Luiga.

Förhandlingarna har strandat och 1,6 miljoner hushåll riskerar att bli utan TV4 i jul - men Telias ordförande vägrar att uttala sig. ”Det blir ohållbart om jag ska uttala mig i specifika ärenden”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

TV4Com hemTeliaCasten Almqvist

Under torsdagskvällen havererade förhandlingarna mellan Com Hem och TV4 återigen.  

Samtidigt som det fortfarande är svart i rutan hos Com Hem- och Boxerkunderna kampanjar både TV4 och Telia hårt för att vinna över kunder och behålla tittare. 

Dagens Media har sökt Telias styrelseordförande Lars-Johan Jarnheimer för att ställa frågor kring TV4:s framtida strategi – är det annonsintäkter eller främst tittarintäkter som de ska överleva på framöver?

Lars-Johan Jarnheimer, som tidigare varit koncernchef och vd för Tele2, vill dock inte svara på några frågor om TV4 och Telia.

– Detta är en operationell fråga som ledningen arbetar med så det får de svara på, säger han till Dagens Media.  

Du är ju styrelseordförande, men du kan inte uttala dig?

– Det blir ohållbart om jag ska uttala mig i specifika ärenden. Mycket av strategierna arbetas upp i ledningen och vi diskuterar med dem. Ring gärna till dem så ska de berätta för dig, säger Lars-Johan Jarnheimer och föreslår att Dagens Media i stället kontaktar Casten Almqvist, vd på TV4, eller Telias vd Christian Luiga. 

När Telias köp av TV4 fick grönt ljus av EU-kommissionen sade Casten Almqvist till Dagens Media att TV4:s affärsidé ligger i räckvidden, och att det därför vore en dålig idé att begränsa den. Samtidigt har TV4 relativt nyligen undersökt tittarnas vilja att betala lite mindre för ett C More-abonnemang, i utbyte mot reklam.

När Dagens Media kontaktar presschefen Charlie Forsberg för att fråga om det är annonsintäkter eller tittarintäkter som kommer att bli viktiga framöver svarar han:

– Har inga kommentarer till den typen av spekulationer. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.