Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Linjär-tittandet faller – så påverkas tv-husens mediepriser 2023

Publicerad: 7 november 2022, 13:00

Malin Häger, försäljningschef på TV4, och Niklas Lindberg, försäljningsdirektör på Warner Bros Discovery, berättar om hur priserna för 2023.

Foto: TV4/Margareta Bloom Sandebaeck

Det linjära tittandet faller och den höga inflationstakten minskar hushållens möjligheter till konsumtion, enligt IRM. Men TV4 höjer det linjära bruttopriset nästa år. ”Vi anser att det i dagsläget är ett lågt pris”, säger Malin Häger, på TV4.

Ämnen i artikeln:

ViaplayTV4Warner Bros DiscoveryToppnyheter eftermiddag

JS


Mediemarknaden återhämtade sig 2021. Men nu går svensk ekonomi en bister vinter till mötes, sade finansminister Elisabeth Svantesson (M) i förra veckan på en presskonferens. En ökad inflationstakt kan även

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev