Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Lina Brouneus: ”Vi uppskattar det vi tagit för givet”

Publicerad: 21 december 2020, 09:03

”Jag är väldigt nyfiken på att se vilka nya berättelser och nya röster som kommer ut som ett resultat av 2020”, säger Lina Brouneus.

Foto: Rebecka Rynefelt

Lina Brouneus, inköpschef på Netflix, imponeras av hur bra det globala företaget har lyckats ställa om till hemarbete.


Ämnen i artikeln:

NetflixstreamingNyårsfrågan

Årets största lärdom?

– Jag har varit förvånad över hur bra det har fungerat för ett globalt företag som oss att arbeta hemifrån. Vi har hanterat produktioner över hela världen, tagit kundtjänstsamtal, gjort lokal dubbning, haft pitcher och många, många fler arbetsuppgifter hemifrån, och det har fungerat riktigt bra, säger Lina Brouneus och fortsätter:

– Jag är enormt imponerad av våra team, vår kultur och hur hårt våra medarbetare har arbetat under det här mycket svåra året. Sist men inte minst är jag också extremt tacksam för att vi har arbetat med så bra partners runtom i världen. Ingenting hade varit genomförbart utan de fantastiska partnerskap som har gjort det möjligt för oss att fortsätta producera bra innehåll under 2020. 

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Jag tror att isoleringen och den begränsade förmågan att träffa kolleger och partners har varit det tuffaste. När jag går in på vårt kontor får jag så mycket energi, det är ett fantastiskt surr och en härlig kreativ känsla som bokstavligen är smittsam. Det är därför jag också är så positivt förvånad över att se hur bra hemarbetet har fungerat.

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer att definiera år 2021?

– Jag tror att vi kommer börja uppskatta saker som vi tidigare har tagit för givet på ett annat sätt – som att gå på bio, besöka en restaurang eller träffa familjen. I många delar av Europa har det varit mycket omfattande nedstängningar i flera månader och när de väl lyfts tror jag att vi kommer att se på många saker på ett helt nytt sätt. Innehållsmässigt tror jag att den här tiden kan ha gett kreatörer en möjlighet att skapa nya inspirerande idéer. Jag är väldigt nyfiken på att se vilka nya berättelser och nya röster som kommer ut som ett resultat av 2020.

 

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.