Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 17, 2013

Publicerad: 9 Oktober 2013, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 17, 2013, intervjuar vi bland annat tre försäljningsdirektörer inom print, som berättar om hur de peppar sina säljare i de extremt tuffa tiderna för deras medieslag. Dessutom berätar vi storyn om det svenska digital mediehuset 203 Web Group – som i år ska bli störst i världen inom mat på internet. Vi redovisar också samtliga partiers strategier, budgetar och byråer inför riksdagsvalet om knappt ett år.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play. Tidningen finns även tillgänglig hos Readly och Paperton.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Ölmärket Three Towns ska lyfta försäljningen – rullar ut del två i kampanjen TT Testar.

Universitets- och högskolerådet söker nya byråer

• Pr-bluffarna synas – så tycker tre experter om Black, Dill och Miss Skinny

• Kartläggning – så gör riksdagspartierna upp om rösterna

• Intervju med Intels marknadschef: "Look inside" följer upp hyllade "The beauty inside"

• Del tre i Dagens Medias artikelserie om de nya mediestjärnorna: 20-årige Anton Perlkvist har byggt ett Twitter-imperium – med tio miljoner följare

• Digitala tjänster ska lyfta MTG – men Rikard Steibers MTGx möts med skepsis

• Mätningar av digital utomhusreklam är på gång

Play är en småspelare – " Aftonbladet TV är mindre än National Geographic Channel"

• Krönika Madeleine Östlund: "Se på de digitala kanalerna som separata produkter"

• Reportage om 203 Web Group: Bålsta-grabbarna som är på väg att ta över världen

• Allt fler mediehus har RTB på gång – 12 av 23 mediebolag säljarer via RTB inom sex månader

VPULPs mission: Att återerövra annonsintäkter

• Tre titlar går mot strömmen i dyster Orvesto-rapport – det har banat väg för framgången

• Norska Purehelp ska utmana Allabolag.se

• Intervjuer med tre säljdirektörer om de tuffa tiderna och om hur de peppar personalen – Jenny ElmqvistIDG, Dan MorénDagens Nyheter och Kristina Tellander LRF Media

• Intervju med Art89:s vd: "Vi ska hitta framtidens tv-arbetare"

• F&U: Konst sprider känsla av lyx – om Erik och Karlina Modigs bok "Värdet av konst"

• Intervju med Com Hems tillträdande marknadsdirektör Jonas Tränk – " Tivo är det största som har hänt den svenska tv-marknaden någonsin"

• Dagens Medias reporter Erik Wisterberg listar fem publicistiska haverier – där Hanne Kjöller toppar

• Hallå där Martin Kinnunen, pressansvarig hos Sverigedemokraterna, som har problem att rekrytera journalister

• Debattartikel från cheferna på God El: "Likes och kronor går hand i hand"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev