Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 14, 2014

Publicerad: 3 September 2014, 09:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media berättar vi om hur många tittare som har slutat att titta på de olika tv-kanalerna i Sverige – där Kanal 5 är mest drabbat, med ett tapp på 450 000 tittare i år.

Vi gör också en stor special inför valet den 14 september – och låter samtliga partier svara på frågor om medie- och reklampolitiken. Dessutom följer vi kommunikationscheferna på Vänsterpartiet och Centerpartiet under en stressig arbetsdag under valets slutspurt.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Katastrofsiffror för Norwegian efter kritikstormen – sex år av varumärkesarbete är utraderat

SAS gör om kommunikationen – "Ska komma närmare våra kunder"

Citygross tar vara på historien – här är nye marknadschefen Mikael Ekensteens planer

•  Ica Banken får högst betyg av kunderna

• Kritik mot Google efter sökändring – "Vi vill inte bli överkörda och ha annonseringen styrd"

Sakari Pitkänen och Olof Brundin startar utbildning – vill hjälpa alla nya utgivare av content

• Krönika Tomas Bacoccoli: "Framtiden skiter i vem som leder oss"

• De tatuerade in Reebok-logotyp

Kanal 5: "Ett oerhört kritiskt läge

Publikras för kanalen – 450 000 tittare borta

– Så mycket tappar de olika kanalerna

Splay drog in fyra miljoner kronor – och så mycket betalade MTG för bolaget

• Livesport är framtiden för SBS Discovery – intervju med Emir Osmanbegovic och Karin Frick

•  Aller Media om nya satsningen: "Kändistidningarna har definitivt en framtid"

• Radiokonflikten kan snart avgöras – SBS Radios monopol ifrågasatt: "Vi känner oss trygga"

• Betalvägg bromsade Norrbottens Medias upplagetapp

Film2homes vd Ulrika Lindwall: " Spotifys modell passar inte film" – gör stor mediesatsning under hösten

•  The Amazing Society startar kurs om Facebook

• "Kan nog bli ett stålbad" – här är alla de svenska tv-produktionsbolagens resultat

North Kingdom får nya delägare – och gör en stor utlandssatsning

• Printrådgivarna om Egmonts köp av Forma – "Man har väntat på den här affären"

• Annonsörerna jagar mediebyråernas digitala experter – "Marknadsfunktionen håller på att förändras i grunden"

Tre kronor växer snabbast av alla: "Det är fantastiskt"

• Intervju med Visitas kommunikationschef om "dubbelstöten": "All kommunikation bygger på risktagande"

• Backspegeln: " Modette kom två år för tidigt"

Dagens Media listar fem smarta och spridda tweets från valrörelsen

• Krysset

VAL-SPECIAL:

• Minutstriden om de sista rösterna – Dagens Media följde Centerpartiets och Vänsterpariets kommunikationschefer under en hetsig dag inför valet

Negativa kampanjer gör entré i valrörelsen – Alliansen ligger i täten

• Så olika tycker de olika partierna om medier och reklam – stor sammanställning

S: "Vi vill ha en medieutredning redan 2015"

Varumärkeskollen: 4 av 10 tycker att S känns tryggast – SD får bottennotering i flera kategorier

Debatt Tore Thallaug, vd på Swedma: "Val och proportioner"

Ledare: "Ingen vill förbättra för medierna"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.